Навчання дітей дошкільного віку складанню описових розповідей є дуже важливим для їхнього розвитку. Вміння дитини точно,лаконічно й образно описувати предмет сприяє вдосконаленню її мови, мислення, комунікативних навичок та полегшує процес обміну інформацією.
С х е м а о п и с у п т а ш к и
- Колір, форма,величина. У першому квадраті зображено два круги — більший і менший, що вказують на величину птаха. Намальовано зелену, жовту, синю хмарки, що вказують на колір оперення птахів..
- Зимуючий чи перелітний. В квадраті намальовано ключ відлітаючих птахів..
- Їжа для птахів. В квадраті намальовано комах, ягоди, зерно, траву. Дитина повинна сказати, що саме їсть даний птах.
- Місце гніздування. В квадраті намальовано,де будують гнізда : під стріхою, на дереві, в траві, під кущем. Діти повинні сказати, де саме живе дана пташка..

С х е м а о п и с у і г р а ш к и
- Колір. В першому квадраті намальовано червону, жовту, синю і зелену плями. Важливо, щоб вони не мали ніякої форми, тоді увага краще зосереджується на кольорі і не виникає змішане поняття колір-форма.
- Форма. У другому квадраті зображені геометричні фігури. Вони не зафарбовані, щоб увага дітей|зосереджувалась на формі.
- Величина. У квадраті намальовані дві іграшки контрастної величини - великий і малий м’ячі.
- Матеріал. У цьому квадраті наклеєні ігри прямокутники однакового розміру із металічної фольги, пластмаси та деревини. Вони відображають відповідно метал, пластмасу, дерево.
- Частини Іграшки. Декілька кілець пірамідки намальовані окремо. Якщо іграшка ціла, на частини не розбирається, цей пункт в розповіді опускається.
- Дії з іграшками. Зображена кисть руки з розведеними пальцями,що можна робити з даною іграшкою?
Використовувати антоніми й інші прийоми.

С х е м а о п и с у п о р и р о к у
- Сонце: Діти розповідають про висоту сонця в певні пори року: світить та не гріє, часто буває за хмарами, сильно гріє ,спека і т.д.
- Небо: Розповісти, яке небо найчастіше бачать в ту чи іншу пору року - похмуре, сіре, безхмарне, голубе.
- Дерева: Розповідають: листя на деревах жовтіє і опадає; дерева голі чи з’являються бруньки,квіти, листочки.
- Люди: Розповісти про зміни в одязі людей в різні пори року і причини цього.
- Звірі: Про зміни в житті тварин в різні пори року. Наприклад: не вистачає їжі, впадають в сплячку, міняють шубку, запасають корм на зиму.
- Птахи: Зміни в житті птахів: готуються до відльоту, в’ють гнізда.
- Заняття дітей: Розповісти, чим займаються діти в різні пори року, в які ігри грають?....

|