КОНСУЛЬТАЦІЯ
«ЯК ПОПОВНИТИ СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ДИТИНИ»

ПЕРШИЙ ЕТАП – пасивний ознайомлювальний, де вперше звучить для дитини незнайоме слово;
ДРУГИЙ ЕТАП – пасивно – пояснювальний, де на багатьох зрозумілих дитині прикладах пояснюється значення незнайомого слова;
ТРЕТІЙ ЕТАП – малоактивний, де нове слово дитина відтворює у своїй відповіді на запитання дорослого;
ЧЕТВЕРТИЙ ЕТАП – активний, де дитина самостійно згадує нове слово й використовує його як засіб для виконання завдання;
П’ЯТИЙ ЕТАП – автоматичний, де дитина, не утруднюючи себе, миттєво відтворює необхідне слово.
Останній етап є результатом тривалих тренувань, спеціальних завдань, пошуків ефективних методів і прийомів стосовно кожної окремої дитини.
ПРИКЛАДИ ЛЕКСИЧНИХ ВПРАВ
1.Пригадування й називання предметів за аналогією одного кольору та його відтінків
Малиновий – малина, квітка, хустка, захід сонця, олівець, козацький прапор…;
Лимонний – лимон, олівець, яблуко, дорожній знак…
2.Пригадування й називання предметів за аналогією форми
Циліндр – частина конструктора, банка, макарони, вафельні трубочки, труба, чоловічий головний убір…;
Конус – морозиво-ріжок, шапка-ковпак, частина настільної лампи, фужер, частина дзиги…;
Ромб – частина конструктора, форма печива, годинника, елемент орнаменту на вишиванці, писанці, два трикутники…
3.Установлення аналогії за властивостями матеріалів
Гума – м’яч, шини, шапочка для плавання, святкова кулька, рукавички для побутових та городніх робіт…;
Хутро – комір пальта, м’які іграшки, підкладка куртки, чобіт, устілки, кожух, «одяг» тварин…;
Пух – куртки, подушка, ковдра, светр, шапка, хустка…
Пластмаса – іграшка, ручка для письма, зубна щітка, одноразовий посуд, клавіатура, комп’ютерна мишка, гудзики, окуляри, корпуси радіо- та відеоапаратури…;
|